Een jaar van groei bij Corston 
Een jaar na de grote verhuizing naar ons speciaal gebouwde hoofdkantoor en werkplaats in Wiltshire maken we de balans op van alles wat we hebben gedaan en hoeveel we zijn gegroeid.

We vertellen je graag wat meer.

Toen we voor het laatst schreven over ons nieuwe hoofdkantoor, hadden we er nog niet echt ons thuis van gemaakt.

Maar in een jaar kan er veel veranderen.

We zijn nu echt gesetteld. We hebben zelfs een eigen fitnessruimte gebouwd.
Het belangrijkste is dat we veel meer ruimte en de nieuwste machines en apparatuur hebben om te doen waar we goed in zijn: hoogwaardige producten ontwerpen en ontwikkelen en de grenzen van traditionele productietechnieken verleggen.

We hebben allerlei nieuwe producten geïntroduceerd, van deurklinken met veren en onze eerste hanglamp tot beschilderbare schakelaars en stopcontacten.

Ons team van productontwerp- en ontwikkelingsingenieurs is gegroeid - en zal ook blijven groeien. Het maakt allemaal deel uit van onze toewijding aan geweldig design en regelmatige productlanceringen en -verbeteringen (jullie vroegen om meer en wij zijn er om het te leveren).
Bovendien is het Corston-team bijna verdubbeld in omvang sinds vorig jaar rond deze tijd, onze nieuwe basis heeft een essentiële rol gespeeld bij het aantrekken van het beste talent.

Onze groei is daar niet gestopt.

We hebben ook websites gelanceerd in nog eens vijf nieuwe markten: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Portugal en Polen. We hebben ook ontwikkelingen doorgemaakt in de fysieke winkels.

Afgelopen september openden we de deuren van onze flagshipstore, op een steenworp afstand van Saint-Germain-des-Prés - de iconische designbestemming van Parijs.

Dit heeft ons in staat gesteld om onze collecties echt tot leven te brengen en geeft klanten de kans om te ontdekken dat onze producten net zo goed aanvoelen als ze eruit zien.
In maart van dit jaar hebben we onze gloednieuwe (tweede) werkplaats tot de nok toe gevuld en op de startknop gedrukt.

Deze is gevestigd in Polen en houdt zich bezig met het samenstellen, verzamelen, verpakken en verzenden van alle Europese bestellingen. Dit voorkomt douanekwesties en zorgt ervoor dat we de snelste en beste service kunnen bieden.

Om terug te komen op productinnovatie: er is nog een andere grote, briljante verandering die het afgelopen jaar heeft plaatsgevonden. Dit is de hoeveelheid gerecycled plastic die we in onze producten hebben verwerkt.
In 2023 was 9% (1,1 ton) van het plastic dat we gebruikten volledig gerecycled.

Tot nu toe in 2024 bedraagt ons verbruik van gerecycled plastic 73% (9,5 ton) - een enorme toename, die volgens ons de moeite waard is om te vermelden.

We hebben al onze productonderdelen onder de loep genomen en waar mogelijk, zijn ze nu gemaakt van volledig traceerbaar, post-consumer 100% gerecycled plastic.

Onze productontwikkelingsprocessen zijn nu specifiek afgestemd op dit soort materiaal, in plaats van het kiezen voor nieuw plastic; gaan we echt over op het gebruik van gerecyclede materialen op een grote, structurele manier.

Op naar de volgende 12 maanden.

Gepubliceerd op 17 juli 2024